По линиите на градския транспорт на Токио вече бяха изпробвани няколко автобуса, задвижвани от горивни клетки, съобщават от японската столица.
Проектът е съвместно начинание на Toyota и нейното подразделение за товарни автомобили и автобуси Hino Motors. Водородните автобуси са базирани на стандартен нископлатформен модел с две врати, използван по най-натоварените линии на градския транспорт. Силовата му установка работи на същия принцип, както Toyota Mirai.
На покрива на рейса има осем бутилки с водород под високо налягане. Той влиза в химическа реакция с кислорода във въздуха в два блока с горивни клетки. Резултатът е електрическа енергия, която захранва електромоторите. Единственият отпаден продукт е вода.
От токийското кметство подчертават, че освен екологичната чистота и тишина водородният автобус притежава и друго важно качество за японските условия. В случай на земетресение, цунами или друго природно бедствие, което може да засегне електропреносната мрежа, такива возила могат да се ползват като мобилни електроцентрали за захранване на болници, укрития, комуникации и т.н. Технологията обаче има и минуси - горивните клетки все още са скъпа технология, а водородът далеч не е сред най-достъпните горива.