Новини от Кубрат [1102] |
Новини от региона [1778] |
Новини от страната [2830] |
Европа [258] |
Новини от света [531] |
Любопитно [480] |
Здраве [62] |
Спорт [151] |
История и култура [444] |
IT Новини [1] |
17:14 Проект на МОН предвижда учебната година да се удължава с две седмици |
Учебна година ще се увеличи с 2 седмици. това предвижда образователният план на МОН. Заместник-министърът на образованието и науката Ваня Кастрева представи проекта за новите образователни стандарти за учебните планове, учебниците и помагалата и за общообразователната подготовка. Първокласниците ще завършват годината на 15 юни, което прави 34 учебни седмици за най-малките. От 5 до 11 клас също ще се учи с 36 седмици, до 30 юни. Единствено 12-клас ще завършват на 24 май. "Искаме да надмогнем негативния ефект, който се създава от това, че у нас учебната година е най-кратка", обясни Кастрева. По думите на зам.-министъра по-малко ваканция през лятото ще намали прекъсването на връзката на децата с училището. Стана ясно, че ще има и нови предмети. В проекта се предвижда дисциплината „Технологии и предприемачество", която ще присъства по един час седмично още от 1 клас. Друга новост в учебния план е още от 3 клас да започнат да се изучават информационни технологии под формата на "компютърно моделиране". Предметът Домашен бит и техника ще се преобразува в предмет, свързан с предприемачество още от първи клас. От 9 до 12 пък ще се изучава гражданско образование, насочено към родолюбието.
Гражданско образование също ще стане част от обучението на българчетата от 9-ти клас. Физическото възпитание е уеднаквено за всички класове в рамките на 2 часа седмично. За гимназиите музиката и изобразителното изкуство ще се учат до 10 клас включително - по 18 часа годишно за всеки предмет. Останалите стандарти тепърва ще бъдат обявявани и подлагани на обществено обсъждане, тъй като към момента проектът на просветното ведомство още не е публичен. Кастрева обеща обаче той да е на сайта на МОН до дни Снимка: БГНЕС |
Категория: Новини от страната | |
Коментари: 0 | |