Петък, 22.11.2024, 06:47
Новини Вашето IP - 18.119.161.216
Добре дошли , Guest
Реклами


за реклама
.
,
Новини » 2019 » Януари » 9 » Oт НАП напoмнят, че предстoи пoдмяна на касовите апарати
12:55
Oт НАП напoмнят, че предстoи пoдмяна на касовите апарати

 


Регистрираните по ДДС търговци имат 80 дни да сменят софтуера за управление на продажбите си в търговските обекти и касовите си апарати, припомнят от НАП. Срокът за регистрираните по ДДС е 31 март 2019, а за фирмите без ДДС регистрация до края на юни 2019 г. 

 

 

С промени в законодателството от 1 април 2019 г. се забранява едновременната употреба на касов апарат и софтуер, управляващ продажбите в един и същи обект, без софтуерът и касовият апарат да са свързани и софтуерът да отговаря на новите изисквания в наредба Н-18/2006г. Въвежда се  изискване софтуерът задължително да управлява всички фискални устройства или принтери. Едновременно с това са въведени и нови изисквания към касовите апарати, като всяка касова бележка  трябва да има отпечатан QR код и данни за нея да се подават към сървърите на НАП в реално време. Новите правила забраняват издаването на т.нар. служебни бонове.

 

 

От приходната агенция съветват всеки търговец, който ползва софтуер за управление на продажбите, да се свърже с производителя му и да провери дали той ще бъде доработен съобразно новите правила. Производителите на подобен софтуер, от своя страна, са длъжни да декларират съответствие на продуктите си с променените законови изисквания, като публичен списък на софтуерите е достъпен на Портала за електронни услуги на НАП на адрес https://inetdec.nra.bg/pls/pub/login_anonymous.home?caller=selectService:6,283,dec2009.REGREPSOFT.home.

 

 

До момента в списъка има 3 софтуера, а други 19 са в процедура по заявяване. Търговците, регистрирани по ДДС, ползващи софтуер за управление на продажбите, са длъжни да подадат в НАП информация за  използвания от тях софтуер и данни за неговия производител. Това ще става единствено по електронен път с електронен подпис чрез електронна услуга, достъпна на сайта на приходната агенция.

 

 

Допълнителна информация за промените е достъпна в специално създадената рубрика на сайта на НАП http://nap.bg/page?id=744 и на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700. 

 

 

„Важно е всеки търговец да се свърже с производителя на софтуера за управление на продажбите и производителя на фискални устройства, които използва, за да обсъдят техническите изисквания и необходимите промени. Срокът е изпълним, ако не се чака последният момент“, каза заместник-изпълнителният директор на НАП Пламен Димитров. 

 


 

Категория: Новини от страната | Добавено от: kubratnews
Коментари: 0
omForm">
avatar