Петък, 22.11.2024, 20:59
Новини Вашето IP - 52.14.27.122
Добре дошли , Guest
Реклами


за реклама
.
,
Новини » 2016 » Юли » 10 » МОН обсъжда по-късни дати за провеждането на националното външно оценяване
11:28
МОН обсъжда по-късни дати за провеждането на националното външно оценяване

 

МОН обсъжда по-късни дати за провеждането на изпитите за националното външно оценяване. Това каза в Шумен министърът на образованието и науката Меглена Кунева.

 

Съгласно новия закон външното оценяване ще се провежда на други по-късни дати в сравнение със сега , а именно около 15-20 юни за учениците след 7-ми клас и края на май-началото на юни след 4-ти клас. Целта е да се спази изискването на новия училищен закон оценяванията да се проведат до две седмици преди приключване на учебната година.

 

Министър Кунева коментира, че до министерството са стигнали много такива предложения от учители, директори и родителски организации. По думите ѝ обаче тези промени ще станат факт не веднага, а когато бъде утвърден държавният образователен стандарт за оценяването на резултатите. По време на брифинга тя съобщи също, че са осигурени стипендии за педагогическите специалности като приоритетни, тъй като без студенти в тях ще настъпи проблем за държавата като цяло.

 

В съботния ден министър Кунева се срещна и с ректора на Шуменския университет проф. д.и.н. Георги Колев, като го увери, че педагогиката е абсолютен приоритет на нейния мандат, а висшето учебно заведение в Шумен има важна роля в създаването на педагогически кадри, особено в контекста на близо половината учители в страната, които в следващите 10 години влизат в пенсионна възраст.

 

На срещата бяха обсъдени въпроси, свързани с обучението по педагогически специалности, които МОН постави в списъка с приоритетните направления. Министър Кунева коментира, че трудностите с обучението по математика, информатика, точни науки и инженерни специалности трябва да се преодолеят, а младите хора да се насърчат да кандидатстват в тези специалност, защото пазарът на труда има и ще продължава да има в следващите години остра нужда от такива кадри. Тя добави, че България е в демографска криза и затова се правят усилия за професионално образование, за по-тясна връзка и проходимост на системата между висшето образование и икономиката.

 

По думите на образователния министър сред задачите, които са пред нея, на първо място е учителят да се почувства като част от една най-важна общност в държавата, и второ, педагозите да имат силен знак, че държавата ги подкрепя и разчита на техния професионализъм и мотивация, за да могат да случат реформата, на която всъщност са двигател. На въпрос за броя на учителите, които ще останат без работа, след преструктурирането на училища, Меглена Кунева посочи, че правят всичко необходимо и когато става въпрос за преобразуване, това не означава учители да нямат работни места. Тя заяви, че преобразуването не означава, че учителите от преобразуваното училище няма да има къде да преподават и опроверга информация, за драстична липса на учители по определени предмети.

 

 

Категория: Новини от страната | Добавено от: kubratnews
Коментари: 0
omForm">
avatar