Новини от Кубрат [1102] |
Новини от региона [1778] |
Новини от страната [2830] |
Европа [258] |
Новини от света [531] |
Любопитно [480] |
Здраве [62] |
Спорт [151] |
История и култура [444] |
IT Новини [1] |
12:53 Лазаров: За рехабилитацията на пътната мрежа са необходими около 3 млд. лева |
© stroitelstvo.info За рехабилитацията на пътната мрежа, която е в лошо състояние по най-икономичните оценки, които сме правили са необходими около 3 млрд. лв. Това каза в парламента шефът на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров, информира в. "24 часа". Той обясни, че преди увеличението на цените на стикерите, брутните приходи от тях възлизали на около 200 млн.лв. В тези сметки не били приспаднати социалните винетки, които са 200 хил. на стойност около 20 млн. лв. Генерирането на средства за ремонт на пътищата ставало само чрез пътни такси. При експлоатационен период от 10 години, Лазаров обясни, че ще е нужно много време, за да се съберат достатъчно средства за рехабилитация на инфраструктурата, а разминаването щяло да става все по-голямо. Коментарът му бе по повод внесеният проект за промяна на Закона за пътищата. Негови автори са Петър Славов и Мартин Димитров от Реформаторския блок, които предложиха да се въведе 6-месечна винетка. При гласуването обаче депутатите се обявиха против него и окончателно го отхвърлиха. Лазар Лазаров обясни, че винетка с такъв срок в Европа има само за мотоциклетите. Според него не било необходимо в България и те да плащат за ползването на пътищата, тъй като те не ги разрушавали. След това депутатите гласуваха компанията за проектиране на магистрали да бъде закрита. Предложението бе записано в проект на Закона за пътищата, внесен от депутати от ГЕРБ. То предвижда Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" да бъде закрита и нейните функции, както и започнатите от нея проекти да преминат към АПИ. Лазаров обясни, че АПИ е единственият бенефициент, който е усвоил 100% по транспортната програма. „В пътната агенцията има огромен капацитет от експерти, които повече от шест години се занимават с подготовка и реализация на такива проекти” Поддържането на две компании – АПИ и НКСИП не било, обясни Лазаров и допълни, че адмирира решението компанията за инфраструктурни обекти да се прелее в агенцията. „Не говорим нито за уволняване, нито за изхвърляне на тези хора. По-скоро да се прелее и където има дублиране на функции, това да бъде заличено, т.е да няма две паралелни инфраструктури, занимаващи се с такава дейност.”, каза той. Държавното предприятие НКСИП беше създадено през 2012 г. и е подчинено на регионалния министър. Основната му цел беше да ускори изграждането на автомагистралите "Струма" и "Хемус". Цялата информация и документация по започнатите процедури за "Хемус", "Струма" и "Черно море" трябва да се предадат на експертите в АПИ в срок до месец след влизането в сила на закона. Всички открити и непрекратени обществени поръчки се прекратяват автоматично, с изключение на тези по оперативна програма "Транспорт", до 2020 г. Автоматично се прекратяват и всички сключени договори освен тези с европейски пари.
|
Категория: Новини от страната | |
Коментари: 0 | |