Новини от Кубрат [1102] |
Новини от региона [1778] |
Новини от страната [2830] |
Европа [258] |
Новини от света [531] |
Любопитно [480] |
Здраве [62] |
Спорт [151] |
История и култура [444] |
IT Новини [1] |
11:22 „Ечемишка“ остава затворен за движение най-късно до 14 февруари |
Сред предложените различни варианти на проектантски решения, беше избрано старата осветителна конструкция в тунел „Ечемишка“ да бъде демонтирана с цел максимално бързо възстановяване на движението в тръбата за София. Преценено бе, че укрепване на съществуващата конструкция би отнело по-дълго време и няма да гарантира 100 % безопасност. Срокът, даден за възстановяване на движението, е 12-14 февруари.
По-рано през деня стана ясно, че председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов е разпоредил със заповед да бъдат сформирани експертни групи, които да направят извънредни огледи на всички тунели и съоръжения в страната. Докладите за настоящото им състояние, както и предложения за мерките, които е необходимо да бъдат предприети, трябва да бъдат представени в агенцията до петък, 10 февруари. От АПИ уточниха, че са 28 тунелите по републиканската пътна мрежа. Те са на територията на областите София, Враца, Велико Търново, Благоевград, Кюстендил, Пловдив и Смолян.
По време на пресконференция министърът на регионалното развитие и благоустройството в кабинета „Борисов 2“ Лиляна Павлова изрази съболезнованията си на близките на загиналата в тунел "Ечемишка" Елена Горанова. По думите й това е наистина един трагичен и ужасяващ инцидент, който отново е отворил темата за състоянието на пътищата, на пътната безопасност, на всички съоръжения и тунели в цялата страна. Павлова подчерта, че изграждането и ремонтът на инфраструктурата винаги са били приоритет и в двете правителства на ГЕРБ и Бойко Борисов, в който са били инвестирани стотици милиони. Тя бе категорична, че асфалтът наистина не се яде, но безопасността на пътната настилка, на мостовете и тунелите съхранява човешки животи. Павлова уточни, че в първия кабинет на Бойко Борисов са били инвестирани над 100 милиона във виадуктите, наред със строителството на нови над 350 км магистрали. По думите й във втория мандат са започнали да ремонтират големите дупки на „Ечемишка“.
Тя обясни, че през 2016 година са вложени 27 млн. лв. в двете тунелни съоръжения „Ечемишка“ и „Витиня“. Павлова посочи, че осветлението в „Ечемишка“ е частично подменено, но то не е било ремонтирано 30 години. Бившият регионален министър коментира, че ремонтът на левите тръби в този тунел е планиран в разчетите за 2017 г., когато приключи ремонтът на десните тръби във „Витиня“ и „Ечемишка“. По думите й 9,3 млн. лв. е осигуреният ресурс за дясната тръба на „Ечемишка“. По повод появили се спекулации по темата и опитите за политизиране на въпроса с цел търсене на политически дивиденти, Лиляна Павлова заяви, че това е крайно неприятно и допълни, че повечето от тези съоръжения не са ремонтирани, откакто са изградени. Тя подчерта, че има сключен договор за „Ечемишка“ през 2006 г. от АПИ с избран изпълнител. „Договор, по който е платен аванс и по-който е имало дълги спорове. В крайна сметка имаме прекратен договор, обявен от съда за нищожен. Не са започнати ремонтни дейности десет години по него - ние осигурихме финансов ресурс и през септември 2016 г. започнахме ремонтните дейности“, обясни още Лиляна Павлова.
Лекотоварните автомобили в посока Варна на автомагистрала "Хемус се отклоняват на пътен възел "Топли дол", при км 39, по етапна връзка „Рибни вир” до път I-1 София - Ботевград. Отбиването на тежкотоварните моторни превозни средства в посока Варна, в участъка от км 30 до км 47 се осъществява при пътен възел „Витинска река”. Включването обратно на магистралата е при км 47 на пътен възел „Ботевград”, където се осъществява отбиването на движението в посока София.
|
Категория: Новини от страната | |
Коментари: 0 | |